Σάβ. - Κυρ.: Kλειστά

Δευτ. - Παρ. 08:00 - 18:00

Τηλ. Κέντρο

+30 2109850474-5

Πινδάρου 28,

Παλαιό Φάληρο, Αττική

Σύμβαση όρων παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών

H εταιρεία με την επωνυμία «ΠΕΡΙΣΤΕΡΑΚΗΣ & ΣΙΑ ΟΜΟΡΡΥΘΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με διακριτικό τίτλο «PRISMA SERVICE» (εφεξής καλούμενη ως «PRISMA»), με ΑΦΜ 999328349 και ΔΟΥ Παλαιού Φαλήρου, με αριθμό ΓΕΜΗ 06908900300 που εδρεύει στο Π. Φάληρο Αττικής, επί της οδού Πινδάρου 28, ΤΚ 17563, παρέχει ταχυδρομικές υπηρεσιών και διακινεί ταχυδρομικά αντικείμενα, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Για τη μεταφορά δεμάτων και εγγράφων μέσω του συστήματος αποστολής και διεκπεραίωσης της PRISMA, ο αποστολέας συμφωνεί με τους παρόντες συμβατικούς όρους. Κανένας εκπρόσωπος, πράκτορας ή υπάλληλος της PRISMA, ούτε ο αποστολέας έχει το δικαίωμα να τροποποιήσει ή να άρει τους αναφερόμενους συμβατικούς όρους. Οι παρόντες όροι είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα https://www.prismacourier.gr/ της PRISMA. Επίσης, σε όλα τα Συνοδευτικά Δελτία Ταχυμεταφοράς (ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ.) υπάρχει σχετικό QR code, το οποίο παραπέμπει στους παρόντες συμβατικούς όρους.

1.Όροι ποιότητας των παρεχόμενων ταχυδρομικών υπηρεσιών

Η PRISMA αναλαμβάνει τη μεταφορά των ταχυδρομικών αντικειμένων των πελατών της (αποστολέων) από το σημείο παραλαβής ή κατάθεσής τους μέχρι το σημείο επίδοσής τους (η επίδοση θα γίνεται στον ίδιο τον παραλήπτη ή σε όποιον άλλο βρεθεί στη διεύθυνση αυτού) με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα και ασφάλεια, σύμφωνα με τους παρόντες συμβατικούς όρους. Το είδος της εκάστοτε υπηρεσίας, η χρέωση, ο χρόνος και ο τρόπος επίδοσης, αναγράφονται στον Τιμοκατάλογο της PRISMA που είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα https://www.prismacourier.gr/, εκτός εάν υπάρχει ειδικότερη συμφωνία ανάμεσα στην PRISMA και στον πελάτη.

Η PRISMA επιδιώκει την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου καλύπτοντας σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η PRISMA δεσμεύεται να εξασφαλίζει διαρκώς την πλήρη, άμεση και συστηματική κάλυψη των δηλωμένων αναγκών των πελατών της σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών της, εξακριβωμένη και επιβεβαιωμένη με συνεχείς ελέγχους και μετρήσεις. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της διασφάλισης της υψηλής ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών της,  η PRISMA λαμβάνει τα εξής μέτρα: εκσυγχρονισμένη ιστοσελίδα, με εργαλείο εντοπισμού αποστολών, άμεση εξυπηρέτηση των πελατών, οργάνωση και διάθεση όλων των απαιτούμενων πόρων και μέσων για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης, αποδοτικής και αποτελεσματικής λειτουργίας, δημιουργία ενός τεχνολογικά σύγχρονου και επαγγελματικά κατάλληλου περιβάλλοντος εργασίας, διατήρηση του υψηλού επαγγελματικού επιπέδου των στελεχών μέσα από την συνεχή εκπαίδευση και αξιολόγηση, του προσωπικού, διαρκής παρακολούθηση των κρίσιμων παραμέτρων και διεργασιών, ώστε να εξασφαλίζεται η ποιότητα και η ασφάλεια εγκαταστάσεων, προϊόντων/υπηρεσιών και προσωπικού, ορθή επιλογή και υποστήριξη των εξωτερικών συνεργατών, συμμόρφωση των υπηρεσιών της ως προς τις ισχύουσες νομοθετικές και κανονιστικές απαιτήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

2.Παραλαβή ταχυδρομικών αντικειμένων προς επίδοση

Ο αποστολέας εγγυάται ότι είναι κύριος ή νόμιμος κάτοχος των παραδοθέντων για αποστολή αντικειμένων ή εκπρόσωπος του κυρίου ή του νομίμου κατόχου των εν λόγω αντικειμένων. Ο αποστολέας υποχρεούται να περιγράφει με σαφήνεια και πληρότητα το περιεχόμενο του αποστελλόμενου αντικειμένου στο ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ., ιδιαίτερα εάν αυτό είναι ευπαθές ή εύθραυστο. Επίσης, ο αποστολέας εγγυάται ότι: α) Το περιεχόμενο του αποστελλόμενου αντικειμένου είναι αυτό που περιγράφει, β) έχουν σημειωθεί σωστά όλα τα απαιτούμενα στοιχεία του ιδίου, καθώς και του παραλήπτη και γ) το αποστελλόμενο αντικείμενο έχει συσκευασθεί έτσι, ώστε να επιτυγχάνεται η ασφαλής διεκπεραίωσή του. Η PRISMA έχει το δικαίωμα να αρνηθεί την παραλαβή ή/και να διακόψει τη διεκπεραίωση των προς αποστολή αντικειμένων, εάν δεν τηρούνται οι αναφερόμενες υποχρεώσεις, ενώ στην ίδια περίπτωση ο αποστολέας αναλαμβάνει την υποχρέωση καταβολής όλων των πρόσθετων εξόδων που θα μπορούσαν να ανακύψουν κατά τη διεκπεραίωση, την επιστροφή ή την αποθήκευση των αντικειμένων αυτών.

Το ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ. είναι έγγραφο-συμφωνία (ατομική σύμβαση) και αποδεικτικό παραλαβής, δεσμευτικό και μη διαπραγματεύσιμο. Το ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ. δεν αποτελεί φορολογικό στοιχείο. Η απόδειξη ή το τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών, χορηγείται στον πελάτη σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή.

Η αποδοχή των παρόντων όρων από τον αποστολέα (είτε ατομικά, είτε υπό την ιδιότητά του ως αντιπροσώπου του ιδιοκτήτη ή του κατόχου των προς αποστολή αντικειμένων), επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης περί μη ύπαρξης μη αποδεκτού ή απαγορευμένου περιεχομένου στο ταχυδρομικό αντικείμενο. Η PRISMA έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τον αποστολέα να ανοίξει, παρουσία στελέχους της, το δέμα ή τον φάκελο και να ελέγξει την ύπαρξη μη αποδεκτού ή απαγορευμένου περιεχομένου αυτού. Η PRISMA έχει το δικαίωμα άρνησης της αποστολής του ταχυδρομικού αντικειμένου, σε περίπτωση που κρίνει ότι αυτό είναι επικίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια και να ενημερώσει ανάλογα τις αρμόδιες αρχές, συμπεριλαμβανομένης και της Ε.Ε.Τ.Τ.

Κατά την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου από την PRISMA, ο αποστολέας υποχρεούται να επιδείξει προς καταγραφή, δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή άλλο επίσημο έγγραφο ταυτοποίησης. Επίσης, κατά την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου από την PRISMA, ο αποστολέας υποχρεούται να επιβεβαιώσει την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων, με την προσκόμιση αντιγράφου καταχώρησης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.), εφόσον είναι εγγεγραμμένος σε αυτό, όταν διακινεί ταχυδρομικά αντικείμενα με εμπορική αξία εντός Ελλάδας, στο πλαίσιο της επιχειρηματικής ή εμπορικής του δραστηριότητας. Η σχετική προσκόμιση απαιτείται μόνο μια φορά, ώστε η PRISMA να καταχωρίσει στην καρτέλα του αποστολέα στο Ε.Σ.Π.Ε.Τ.Α. της τον αριθμό καταχώρισης του στο Γ.Ε.ΜΗ..

Κατά την παράδοση των ταχυδρομικών αντικειμένων από το χρήστη στην PRISMA για αποστολή, η PRISMA θα ζητήσει και θα καταγράψει τα πλήρη στοιχεία ταυτότητας του αποστολέα ή του εκπροσώπου του, όπως αυτά αναγράφονται σε επίσημο έγγραφο ταυτοποίησης προσώπου (όπως ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης, στρατιωτική ταυτότητα, άδεια παραμονής), σε περίπτωση αποστολής ταχυδρομικών αντικειμένων βάρους άνω των εκατό (100) γραμμαρίων.

3.Επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων

Η PRISMA υποχρεούται να επιδώσει το ταχυδρομικό αντικείμενο στη διεύθυνση του παραλήπτη στον ίδιο ή, σε περίπτωση απουσίας του και κατόπιν προηγούμενης εντολής από τον αποστολέα ή εντολέα, σε σύνοικο αυτού πρόσωπο ή στο σημείο εξυπηρέτησης που έχει επιλέξει ο αποστολέας από τις δυνατότητες που του έχει δώσει η PRISMA, και εφόσον αυτό είναι εφικτό για την PRISMA και με την κατάλληλη ταυτοποίηση του παραλαβόντος (μέσω επίδειξης δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή προσωπικού αριθμού ταυτοποίησης (PIN), κ.τ.λ.). Η καταγραφή και καταχώρηση του ονοματεπωνύμου του παραλήπτη του ταχυδρομικού αντικειμένου είναι απαραίτητη για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επίδοσης του αντικειμένου. Σε περίπτωση που ο πελάτης αιτηθεί την επίδοση του αντικειμένου σε άλλη διεύθυνση από την αρχική δηλωθείσα, ο τελευταίος αναλαμβάνει την τυχόν πρόσθετη χρέωση στην περίπτωση διαφορετικής περιοχής εξυπηρέτησης.

Στο ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ., αναγράφονται ενδεχόμενες απαιτήσεις του αποστολέα για ειδικούς τρόπους επίδοσης (όπως ενδεικτικά, η αυθημερόν επίδοση ή η επίδοση σε διάστημα συγκεκριμένων ωρών ή η επίδοση σε μη εργάσιμη ημέρα), εφόσον η PRISMA παρέχει τέτοιους ειδικούς τρόπους ακόμη και με επιπλέον χρέωση ενώ, σε οποιαδήποτε αντίθετη περίπτωση, η PRISMA έχει δικαίωμα να αρνηθεί την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου.

Η PRISMA διαχειρίζεται με τον προσήκοντα τρόπο, τα αντικείμενα που έχουν δηλωθεί, ως εύθραυστα, ειδικής αξίας, ή ειδικών απαιτήσεων μεταφοράς. Η δήλωση πραγματοποιείται από τον πελάτη που αναλαμβάνει τυχόν πρόσθετη χρέωση για τη διαχείριση των αντικειμένων αυτών.

Τόσο ο αποστολέας, όσο και ο παραλήπτης, μπορούν να ζητήσουν ενημέρωση για τα στοιχεία επίδοσης (τουλάχιστον ημέρα και ώρα επίδοσης και ονοματεπώνυμο ατόμου που παρέλαβε) από εκπρόσωπο της PRISMA μετά από σχετική ερώτησή  μέσω τηλεφώνου ή email. Η ταχυδρομική επιχείρηση δικαιούται να εφαρμόσει ειδική χρέωση για την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας και ενημερώνει σχετικά τον αιτούντα.

Σε περίπτωση ταχυδρομικών αντικειμένων για τα οποία δεν κατέστη δυνατή η επίδοσή τους στους παραλήπτες, η PRISMA θα προβεί στις εξής ενέργειες:  i) Σε περίπτωση απουσίας του παραλήπτη, να προβεί σε έγγραφη ειδοποίηση ή/και ηλεκτρονική ειδοποίηση προς αυτόν και επιστροφή του αντικειμένου, στο χώρο της, ii) Θα προγραμματίσει τουλάχιστον δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου στον παραλήπτη, πλην της περίπτωσης επίδοσης, α) μέσω αυτόματης ταχυδρομικής θυρίδας, κατά την οποία η ταχυδρομική επιχείρηση οφείλει είτε να ανανεώσει τον χρόνο παραμονής του αντικειμένου για χρονικό διάστημα, ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος των είκοσι τεσσάρων (24) ωρών είτε να βρει ισοδύναμο εναλλακτικό τρόπο επίδοσης, β) στην οποία, ο ίδιος ο παραλήπτης, μετά την πρώτη αποτυχημένη απόπειρα επίδοσης, επιλέξει την επίδοση μέσω εναλλακτικών σημείων επίδοσης, όπως αυτόματες ταχυδρομικές θυρίδες ή άλλα σημεία εξυπηρέτησης και γ) αντικειμένων που χρήζουν ειδικών συνθηκών διατήρησης και μεταφοράς, πχ. αίμα, βιολογικό υλικό, φάρμακα, τρόφιμα και ευπαθή προϊόντα, των οποίων η διακίνηση πρέπει να ακολουθεί συγκεκριμένους κανόνες και να πληρούνται προϋποθέσεις που είναι αρμοδιότητα άλλων φορέων εκτός της Ε.Ε.Τ.Τ., iii) Θα επικοινωνήσει τηλεφωνικά, μέσω μηνυμάτων ή ηλεκτρονικά (π.χ. μέσω email) με τον αποστολέα ή τον παραλήπτη, εφόσον αντιμετωπίζει δυσκολίες στην επίδοση και της έχουν δηλωθεί τα αντίστοιχα στοιχεία επικοινωνίας, Iv) Σε περίπτωση μη δυνατότητας επίδοσης ή άρνησης του παραλήπτη να παραλάβει το ταχυδρομικό αντικείμενο, αυτό επιστρέφεται στον αποστολέα του, με χρέωση, όχι μεγαλύτερη του ποσού που καταβλήθηκε για την αποστολή του.

4.Διαδικασία Διαχείρισης Ανεπίδοτων Αντικειμένων

Ανεπίδοτο θεωρείται ένα ταχυδρομικό αντικείμενο για το οποίο η PRISMA έχει εξαντλήσει κάθε δυνατή προσπάθεια επίδοσής του, χωρίς αποτέλεσμα. Η PRISMA είναι υποχρεωμένη να διαφυλάσσει τα ανεπίδοτα αντικείμενα, αλλά δύναται να χρεώνει τους πελάτες της για τη φύλαξή τους, με χρεώσεις που πρέπει να γνωστοποιεί, εκ των προτέρων, σε αυτούς στον τιμοκατάλογο. Ο χρόνος φύλαξης ορίζεται, ως έξι (6) μήνες, από την επομένη της πραγματοποίησης της τελευταίας αποτυχημένης προσπάθειας επίδοσης του αντικειμένου. Μετά την παρέλευση των έξι (6) μηνών, ταχυδρομικά αντικείμενα τα οποία δεν έχουν παραληφθεί ή επιστραφεί στον αποστολέα, θα θεωρούνται οριστικά ανεπίδοτα και θα ακολουθείται η διαδικασία δωρεάς σε κοινωφελή ή άλλα Ιδρύματα ή καταστροφής των αντικειμένων αυτών, κατόπιν συντάξεως σχετικού πρακτικού καταστροφής. Από την παραπάνω διαδικασία εξαιρούνται τα αντικείμενα τα οποία έχουν παρακρατηθεί επίσημα ή έχει δηλωθεί από τον αποστολέα ότι έχουν αξία μείζονα των 100€, οπότε αποδίδονται στην Ε.Ε.Τ.Τ.

5.Δικαιώματα του Αποστολέα και του παραλήπτη

5.1 Δικαιώματα αποστολέα

5.1.1Δικαίωμα τροποποίησης αιτήματος αποστολής

Ο αποστολέας έχει δικαίωμα να υποβάλλει αίτημα αλλαγής διεύθυνσης επίδοσης, επικοινωνώντας με την PRISMA μέσω email στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., το αργότερο έως τις 07:00πμ της ημέρας παράδοσης του ταχυδρομικού αντικειμένου. Σε περίπτωση έγκαιρης αποστολής (εντός της ανωτέρω προθεσμίας) του αιτήματος τροποποίησης, δεν υφίσταται κάποια περαιτέρω χρέωση για την υπηρεσία της τροποποίησης της αποστολής (καταβάλλονται μόνο τα έξοδα αποστολής, για την επίδοση στη νέα διεύθυνση). Αντίθετα, εάν ο αποστολέας υποβάλλει το αίτημα αλλαγής διεύθυνσης επίδοσης μετά τις 07:00πμ την ημέρας παράδοσης, επιβαρύνεται με τα έξοδα αποστολής τόσο στην αρχική διεύθυνση επίδοσης, όσο και στη νέα διεύθυνση επίδοσης.  Οι πρόσθετες χρεώσεις και γενικότερα οι παράμετροι κοστολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών, είναι σαφώς προκαθορισμένες στον Τιμοκατάλογο της PRISMA, ώστε να έχει πλήρη ενημέρωση ο πελάτης.

5.1.2 Δικαίωμα ανυπόγραφης επίδοσης

Ο αποστολέας έχει δικαίωμα να ζητήσει ανυπόγραφη επίδοση. Σε αυτή την περίπτωση ο παραλήπτης επιβεβαιώνει την παραλαβή μέσω καταχώρησης του μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης (PIN) που θα του έχει αποσταλεί από την PRISMA, ή μέσω αποστολής επιβεβαιωτικού μηνύματος με ψηφιακό τρόπο.

5.2 Δικαιώματα παραλήπτη

5.2.1 Δικαίωμα Παραλαβής με επιφύλαξη

Ο παραλήπτης έχει δικαίωμα παραλαβής με επιφύλαξη. Η δήλωση επιφύλαξης μπορεί να πραγματοποιηθεί, εντός μίας (1) εργάσιμης ημέρας μετά την ημέρα παράδοσης του αντικειμένου, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

6.Μη Αποδεκτά Αντικείμενα

Η PRISMA δεν παραλαμβάνει για διεκπεραίωση ταχυδρομικά αντικείμενα, των οποίων η μεταφορά αντίκειται στους εκάστοτε ισχύοντες νόμους και διατάξεις, ή αφορά αντικείμενα τα οποία απαγορεύονται ή περιορίζονται από την διεθνή ένωση Αεροπορικών μεταφορών (ΙΑΤΑ), το διεθνή οργανισμό πολιτικής αεροπορίας (ICAO) και κάθε άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία ή οργανισμό. Ειδικότερα δεν αναλαμβάνει για μεταφορά τα ακόλουθα: Χρήματα και χρεόγραφα, επικίνδυνα και εκρηκτικά υλικά, ζώα, τρόφιμα, αντίκες (εύθραυστα αντικείμενα) & ράβδοι χρυσού, πυροβόλα όπλα και τμήματά τους, πυρομαχικά, νεκροί-τέφρα, κοσμήματα, πολύτιμοι λίθοι & μέταλλα, ναρκωτικά, κάθε παράνομη ιδιοκτησία απαγορευμένη από νόμο/ διάταξη. Όσον αφορά την απαγόρευση των χρημάτων και χρεογράφων, εξαιρείται ότι αφορά στις υπηρεσίες Αντικαταβολής και στην ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων.

Επίσης, η PRISMA διατηρεί τη δυνατότητα να αρνηθεί να μεταφέρει αντικείμενα τα οποία χαρακτηρίζονται επικίνδυνα, όπως: εκρηκτικά, παιχνίδια με κάψουλες, αέρια, κάνιστρα βουτανίου για αναπτήρες, φιάλες οξυγόνου, εύφλεκτα υγρά, βερνίκια, διορθωτικό (blanco), σπρέι μαλλιών, εύφλεκτα στερεά, σπίρτα, οξειδωτικά, βαφές μαλλιών, λοσιόν για περμανάντ, δηλητήρια, εντομοκτόνα, βιολογικά δείγματα, ραδιενεργά βηματοδότες, ανιχνευτής πυρκαγιάς, διαβρωτικά, μπαταρίες λιθίου και υγρά στοιχεία, αρώματα, κολόνιες, σπρέι και αποσμητικά, τα οποία δύναται να μεταφέρει υπό όρους και προϋποθέσεις.

7.Δικαίωμα επιθεώρησης του προς επίδοση αντικειμένου

Προς αποτροπή της παράδοσης για μεταφορά των προαναφερομένων αντικειμένων, η PRISMA δικαιούται, αλλά δεν υποχρεούται, να ελέγξει το αντικείμενο που αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει, ακόμη και να το ανοίξει. Εάν ο αποστολέας αρνηθεί την επιθεώρηση του προς επίδοση αντικειμένου, η PRISMA έχει δικαίωμα να μην το παραλάβει. Όταν ο αποστολέας για οποιοδήποτε λόγο παραδώσει προς αποστολή τέτοιου είδους αντικείμενα, η PRISMA μόλις διαπιστώσει την ύπαρξή τους, έχει το δικαίωμα να τα διαχειριστεί κατά την κρίση της, συμπεριλαμβανομένης και της άμεσης διακοπής της μεταφοράς, αποποιούμενη κάθε περαιτέρω ευθύνης, ενώ τα τέλη δεν επιστρέφονται. Ο αποστολέας είναι πάντα ο μοναδικός υπεύθυνος για τις ζημιές που μπορεί να προκληθούν σε πρόσωπα ή άλλα αντικείμενα από ψευδή δήλωση του περιεχομένου.

8.Ασφαλιστική κάλυψη

Σε περίπτωση επιθυμίας του αποστολέα, η διεκπεραίωση των αποστολών του καλύπτεται με ασφαλιστική κάλυψη μέσω της ασφαλιστικής εταιρίας με την οποία συνεργάζεται η PRISMA με την αντίστοιχη επιβάρυνση ασφαλίστρου (κατόπιν προηγούμενης συνεννόησης των μερών). Απαραίτητη προϋπόθεση για την καταβολή από την PRISMA, οποιουδήποτε ποσού αποζημίωσης, είναι η με αποδεδειγμένη ευθύνη της PRISMA, καταστροφή, απώλεια ή κλοπή του αντικειμένου. Σε περίπτωση ασφάλισης των μεταφερομένων ειδών σε ασφαλιστική εταιρία ή με ασφαλιστήριο συμβόλαιο επιλογής του πελάτη (αποστολέα ή τρίτου) ο τελευταίος δηλώνει και εγγυάται στην PRISMA ότι στην ασφάλιση έχει περιληφθεί ο όρος παραίτησης του αναγωγικού δικαιώματος της ασφαλιστικής εταιρίας κατά του μεταφορέα και είναι υπεύθυνος έναντι της PRISMA για κάθε ζημιά που τυχόν υποστεί από τη μη αναγραφή του ανωτέρου όρου στην ασφαλιστική κάλυψη.

9.Αποζημιώσεις

Κάθε πελάτης μπορεί να υποβάλει έγγραφη αίτηση αποζημίωσης για τυχόν απώλειες ή ζημιές που έχουν προκληθεί στην αποστολή του ή για κλοπή αυτής ή για καθυστέρηση επίδοσης πέραν του συμφωνηθέντος χρονικού διαστήματος εντός 6 μηνών το αργότερο, από τη σύναψη της ταχυδρομικής σύμβασης (πλην της περίπτωσης τέλεσης αδικοπραξίας της ταχυδρομικής επιχείρησης ή των προσώπων που ενεργούν για λογαριασμό της) και να αιτήσει αποζημίωση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα όρια αποζημίωσης αναλόγως της υπηρεσίας και του είδους της πλημμέλειας. Η αίτηση υποβάλλεται εγγράφως, είτε στην έδρα της PRISMA, είτε στο email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.. Απαραίτητη είναι η προσκόμιση του πρωτότυπου ΣΥΔΕΤΑ.

Σε περίπτωση ολικής βλάβης ή απώλειας του περιεχομένου των αποστελλόμενων αντικειμένων από υπαιτιότητα της PRISMA, αυτή υποχρεούται να καταβάλλει μόνον την παρακάτω αποζημίωση, το ύψος της οποίας ορίζεται ως ακολούθως:

α) Για αποδεδειγμένη απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή του περιεχομένου φακέλου, η οφειλόμενη αποζημίωση ανέρχεται στο ποσό των 50€ ανά αντικείμενο, με επιστροφή του ταχυδρομικού τέλους της συγκεκριμένης αποστολής.

β) για αποδεδειγμένη απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή του περιεχομένου δέματος, η οφειλόμενη αποζημίωση ανέρχεται στο ποσό των 100€, με επιστροφή του ταχυδρομικού τέλους της συγκεκριμένης αποστολής.

γ) για αποδεδειγμένη μερική απώλεια ή μερική κλοπή ή μερική καταστροφή περιεχομένου φακέλου ή δέματος, καταβάλλεται αποζημίωση ίση με την πραγματική αξία της απώλειας ή κλοπής ή καταστροφής, υπό την προϋπόθεση ότι αυτή δεν υπερβαίνει το ποσό της αποζημίωσης για απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή. Ως πραγματική αξία ορίζεται το κόστος αποκατάστασης, επισκευής ή αναπαραγωγής του περιεχομένου. Για το ύψος της αποζημίωσης, σε καμία περίπτωση δεν λαμβάνεται υπόψη η εμπορική χρησιμότητα ή η ιδιαίτερη αξία των αντικειμένων για τον αποστολέα, παραλήπτη ή τρίτο πρόσωπο.

Σε περίπτωση ολικής βλάβης ή απώλειας αντικειμένου δηλωμένης αξίας, η αποζημίωση ανέρχεται στο ύψος της δηλωθείσας αξίας -εφόσον υπάρχει αποδεδειγμένη βλάβη και εφόσον ο αποστολέας προσκομίσει στην PRISMA απόδειξη ή τιμολόγιο ή δελτίο αποστολής, που να αποδεικνύει την αξία του αντικειμένου και επιστρέφεται το καταβληθέν ταχυδρομικό τέλος για τη συγκεκριμένη αποστολή.

Σε περίπτωση αποδεδειγμένης μερικής βλάβης ή μερικής απώλειας αντικειμένου δηλωμένης αξίας, καταβάλλεται αποζημίωση ίση με την πραγματική αξία της μερικής απώλειας ή της βλάβης. Ως πραγματική αξία νοείται η δαπάνη επισκευής ή αποκατάστασης του περιεχομένου, που αποδεικνύεται από τον πελάτη με προσκόμιση έκθεσης ειδικού πραγματογνώμονα, καθώς και απόδειξης, τιμολογίου ή δελτίου αποστολής του καταστραφέντος αντικειμένου.

Εάν ένα αντικείμενο επιστραφεί και η αιτία της μη επίδοσής του είναι αποδεδειγμένα άγνωστη, ο αποστολέας δικαιούται να ζητήσει επιστροφή των ταχυδρομικών εξόδων.

Σε περίπτωση καθυστερημένης επίδοσης, που οφείλεται αποδεδειγμένα και αποκλειστικά σε υπαιτιότητα της PRISMA, καταβάλλεται αποζημίωση ίση με 6€ για κάθε μέρα καθυστέρησης και, σε περίπτωση που η καθυστέρηση υπερβαίνει το πενταπλάσιο του συμφωνημένου χρόνου επίδοσης, επιπλέον επιστροφή του καταβληθέντος ταχυδρομικού τέλους για τη συγκεκριμένη αποστολή, υπό την προϋπόθεση ότι το συνολικό ποσό της αποζημίωσης δεν υπερβαίνει τα ανωτέρω ποσά για τις περιπτώσεις απωλειών και σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνά το ποσό των 100€.

Οι αποζημιώσεις των ανωτέρω περιπτώσεων καταβάλλονται στον αποστολέα ή, αν αυτός παραιτηθεί των δικαιωμάτων του, στον παραλήπτη των ταχυδρομικών αντικειμένων. Η αποζημίωση για ηθική βλάβη συμπεριλαμβάνεται στα προαναφερθέντα ποσά, ενώ η συνεπαγόμενη απώλεια κέρδους δεν αποζημιώνεται. Τυχόν ειδικότερες διμερείς συμφωνίες ανάμεσα στην PRISMA και στον πελάτη παράγουν τα νόμιμα αποτελέσματά τους και σε κάθε περίπτωση υπερισχύουν των παρόντων όρων.

Η PRISMA δε φέρει καμία ευθύνη και ουδεμία αποζημίωση καταβάλλει στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • για καθυστερήσεις, που οφείλονται σε ανωτέρα βία ή σε αργοπορία μεταφορικών μέσων χωρίς υπαιτιότητα της PRISMA ή σε υπαιτιότητα του αποστολέα, του παραλήπτη ή των εκπροσώπων τους,
  • για απώλεια ή βλάβη αντικειμένων, που προκλήθηκε από υπαιτιότητα του αποστολέα ή του παραλήπτη ή των οποίων την αποστολή δεν αναλαμβάνει η PRISMA,
  • για απώλεια ή βλάβη που είναι αποτέλεσμα της κακής συσκευασίας ή της φύσης του αντικειμένου ή απρόοπτων και έκτακτων γεγονότων, κείμενων πέραν των ανθρωπίνων αντικειμενικά δυνατοτήτων όπως ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, ατυχήματα, απεργίες, καιρικές συνθήκες, εγκληματικές ενέργειες στις εγκαταστάσεις ή τα μεταφορικά μέσα.
  • για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση θετική ή αποθετική ζημία, από απώλεια εισοδήματος, κερδών, αγορών ή χρήσεων, διάρρηξη συμβολαίων κλπ., που προκλήθηκε από υπαιτιότητα ή μη της PRISMA, σε πελάτες ή τρίτους.
  • όταν δεν υποβληθεί η σχετική αίτηση εντός της προθεσμίας των 6 μηνών.
  • εφόσον ο παραλήπτης παρέλαβε το αποστελλόμενο αντικείμενο χωρίς επιφύλαξη, οπότε και τεκμαίρεται ότι το αντικείμενο επιδόθηκε σωστά.
  • όταν ο αποστολέας, παρά την υποχρέωσή του, δεν έχει περιγράψει πλήρως και σαφώς το περιεχόμενο του αποστελλόμενου αντικειμένου ή έχει αποστείλει αντικείμενο με απαγορευμένο/ακατάλληλο περιεχόμενο ή δεν έχει μεριμνήσει για την κατάλληλη συσκευασία ή δεν έχει καταγράψει με πληρότητα και ορθότητα τα στοιχεία του παραλήπτη .
  • Σε περίπτωση μη εκπλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων από την πλευρά του πελάτη και, ιδίως, όταν αυτός δεν έχουν εξοφλήσει τις οικονομικές του υποχρεώσεις προς την PRISMA, οπότε αυτή δικαιούται να συμψηφίσει τυχόν οφειλές τους με ποσά αποζημίωσης ή με παρακράτηση των αντικειμένων του.
  • Για απώλεια ή η κλοπή ή η καθυστερημένη επίδοση απλών ταχυδρομικών αντικειμένων (που δε φέρουν μονοσήμαντο αριθμό αποστολής ώστε να μπορεί να τεκμηριωθεί η κατάθεση προς αποστολή ή η επίδοση).

 

10.Διαδικασία Υποβολής Παραπόνων/Καταγγελιών

Οι πελάτες μπορούν να υποβάλλουν το παράπονο/καταγγελία τους, με τους κατωτέρω τρόπους :

  • με τηλεφωνική επικοινωνία στον αριθμό +30 2109850474-5, από Δευτέρα-Παρασκευή 08:00πμ - 18:00πμ.(Η χρέωση δεν είναι υψηλότερη από τη χρέωση του δικτύου προς συνδρομητικούς αριθμούς σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας, ανάλογα με το τύπο του δικτύου.)
  • με επιστολή στην ταχυδρομική διεύθυνση: Πινδάρου 28, ΤΚ 15343, Παλαιό Φάληρο, Αττική
  • ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα https://www.prismacourier.gr/ της PRISMA, χρησιμοποιώντας τη σχετική φόρμα επικοινωνίας
  • μέσω email, στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Κατά την υποβολή του παραπόνου, ο πελάτης θα πρέπει εκτός από την περιγραφή του παραπόνου, να αναφέρει τουλάχιστον το ονοματεπώνυμό του, τα στοιχεία επικοινωνίας του (τηλέφωνο και email) και εάν είναι δυνατό τον αριθμό του ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ. Σε περίπτωση που απαιτηθούν περαιτέρω διευκρινήσεις, η PRISMA θα ζητήσει από τον πελάτη πρόσθετα στοιχεία. Ο παραπονούμενος πελάτης έχει την υποχρέωση να συνεργαστεί με τα ελεγκτικά όργανα της PRISMA, εφόσον αυτό του ζητηθεί, παρέχοντας τα αναγκαία στοιχεία για τη διερεύνηση του παραπόνου του.

Η PRISMA αποδίδει σε κάθε υποβληθέν σε αυτήν, από πελάτη, παράπονο/καταγγελία, εγγράφως ή μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή μέσω φόρμας διαθέσιμης στην ιστοσελίδα της μοναδικό αριθμό αναφοράς (αριθμό πρωτοκόλλου) που περιλαμβάνει και την πληροφορία της ημερομηνίας παραλαβής. Ο αριθμός αναφοράς κοινοποιείται από την PRISMA στον πελάτη. Στην περίπτωση λήψης, από την PRISMA, των παραπόνων/καταγγελιών των πελατών, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω φόρμας διαθέσιμης στην ιστοσελίδα της, αποστέλλεται, άμεσα, σχετική επιβεβαίωση της υποβολής στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δηλώνει ο πελάτης. Η επιβεβαίωση περιλαμβάνει τον μοναδικό αριθμό αναφοράς, καθώς και, προαιρετικά, το κείμενο του υποβληθέντος παραπόνου/ καταγγελίας.

11.Διαδικασία Επίλυσης Διαφορών

Η PRISMA έχει υιοθετήσει την κατωτέρω διαδικασία εξέτασης παραπόνων/καταγγελιών των πελατών της, η οποία βρίσκεται αναρτημένη και στην ιστοσελίδα https://www.prismacourier.gr/. Η PRISMA εφαρμόζει αποτελεσματικές και διαφανείς διαδικασίες για την ενδελεχή και αμερόληπτη  εξέταση του παραπόνου/καταγγελίας του πελάτη, αποσκοπώντας στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτησή του και στη φιλική επίλυση της οποιασδήποτε διένεξης(φιλικός διακανονισμός).

Η PRISMA απαντά τεκμηριωμένα, εγγράφως ή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στη φυσική ή ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώνει ο πελάτης, αντίστοιχα, σε κάθε παράπονο/καταγγελία που της υποβάλλεται, εγγράφως ή μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την υποβολή, με την επιφύλαξη περιπτώσεων στις οποίες μέρος της διακίνησης του αντικειμένου αναλαμβάνει πάροχος της αλλοδαπής, μη εγγεγραμμένος στο Μ.Τ.Ε. της Ε.Ε.Τ.Τ. ή σε συνέχεια χορήγησης παράτασης από την Ε.Ε.Τ.Τ. κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος εκ μέρους της PRISMA. Ειδικά, για τα παράπονα/καταγγελίες που της επισημαίνονται, από τη διαδικτυακή εφαρμογή της Ε.Ε.Τ.Τ. για την ηλεκτρονική διαχείριση των παραπόνων και των καταγγελιών των πελατών, η ανωτέρω προθεσμία άρχεται από την επόμενη ημέρα της συστημικής κοινοποιήσεως της καταγγελίας/παραπόνου στην PRISMA, όπως αυτό προκύπτει από τη χρονοσήμανση του συστήματος.

Εάν η απάντηση δεν μπορεί για οποιοδήποτε λόγο να είναι οριστική, η PRISMA αναλαμβάνει την υποχρέωση να ενημερώσει τον πελάτη για τη διαδικασία που θα ακολουθήσει για την επίλυση του προβλήματός του, στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας, καθώς επίσης να τον πληροφορήσει οριστικά σύμφωνα με τα παραπάνω, μετά το πέρας της σχετικής διαδικασίας.

Σε περίπτωση που αποδειχθεί, ότι η PRISMA φέρει την ευθύνη για την ζημιά, απώλεια, κλοπή ή καθυστέρηση παράδοσης τότε η PRISMA θα ενημερώσει τον πελάτη για την απόφαση και θα ζητήσει από τον δικαιούχο πελάτη την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών για την αποζημίωση του, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 9 της παρούσας σύμβασης. Κατόπιν και υπό την προϋπόθεση ότι ο πελάτης δεν έχει οφειλές προς την PRISMA, η καταβολή της αποζημίωσης γίνεται εντός 5 εργασίμων ημερών από την ημερομηνία της έγκρισης και της παραλαβής αυτών των δικαιολογητικών, αποδεικνυόμενης με αποδεικτικό παραλαβής - παράδοσης. Σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι η PRISMA δε φέρει την ευθύνη για την ζημιά, απώλεια, κλοπή ή καθυστέρηση παράδοση, οι σχετικοί λόγοι/αιτιάσεις περιγράφονται στην απάντηση που απευθύνεται στον πελάτη.

Εάν το παράπονο αφορά την ιδιότητα του πελάτη ως καταναλωτή, μπορείτε να απευθυνθείτε είτε στον Συνήγορο του Καταναλωτή: Διεύθυνση: Λεωφ. Αλεξάνδρας 144, 11471 Αθήνα, Τηλ: 2106460862, Φαξ: 2106460414, Διαδικτυακός τόπος: synigoroskatanaloti.gr, είτε σε κάποιον άλλον φορέα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών από το ειδικό Μητρώο Φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή.

Ως διαφορά ορίζεται η αποδεδειγμένη αθέτηση από την PRISMA των όρων της παρούσας σύμβασης. Η PRISMA στοχεύει στην ορθή εξυπηρέτηση των πελατών της. Στην περίπτωση που ο φιλικός διακανονισμός δεν καταστεί εφικτός, η PRISMA συγκροτεί, έπειτα από την υποβολή έγγραφου αιτήματος του πελάτη (και με email απεσταλμένο από τα στοιχεία επικοινωνίας που έχει ορίσει κατά τη σύναψη της σύμβασης με την PRISMA), Επιτροπή Επίλυσης Διαφορών. Η συγκεκριμένη Επιτροπή αποτελείται από εκπρόσωπο που θα ορίζει προς τούτο η PRISMA από εκπρόσωπο των καταναλωτών με δικαίωμα παράστασης και αν το επιθυμεί, από τον ενδιαφερόμενο πελάτη. Ο τόπος και ο χρόνος συνεδρίασης της Επιτροπής θα γνωστοποιούνται έγκαιρα από την PRISMA στον πελάτη, καθώς και το δικαίωμα της τελευταίας υποβολής γραπτού υπομνήματος στην περίπτωση κωλύματος της να παρασταθεί κατά τη συνεδρίαση. Η Επιτροπή επιλαμβάνεται της υπόθεσης και οφείλει να καταβάλλει προσπάθεια ώστε να εκδοθεί η σχετική απόφαση μέσα σε προθεσμία είκοσι (20) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία κατάθεσης της σχετικής αίτησης ή σαράντα (40) ημερών, εφόσον απαιτηθούν πρόσθετα στοιχεία.

Οι αποφάσεις της ανωτέρω Επιτροπής δεν αποτελούν δεδικασμένο και δεν κωλύουν, ούτε αναστέλλουν την προθεσμία προσφυγής στα δικαστήρια. Για την επίλυση οποιασδήποτε διαφοράς, μετά την τυχόν ατελέσφορη διαδικασία ενώπιον της Επιτροπής Επίλυσης Διαφορών της PRISMA, αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Αθήνας και εφαρμοστέο δίκαιο το ελληνικό.

12.Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Η PRISMA έχει υιοθετήσει τα απαιτούμενα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων που επεξεργάζεται, για την πλήρη συμμόρφωσή της με το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων 2016/679 (ΕΕ), το Ν. 4624/2019, τις Αποφάσεις, Οδηγίες και Γνωμοδοτήσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και γενικότερα την υφιστάμενη εθνική και ενωσιακή νομοθεσία και νομολογία σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων εκ μέρους της PRISMA, εμπεριέχονται στην Πολιτική Απορρήτου που είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα https://www.prismacourier.gr/

Τελευταία Αναθεώρηση: Δεκέμβριος 2024

Έχετε επιπλέον ερωτήσεις σχετικά με τις υπηρεσίες μας;

Επικοινωνήστε μαζί μας και ένας εκπρόσωπός μας θα σας καθοδηγήσει άμεσα!

Style Selector

Layout Style

Predefined Colors

Background Image